Хімія
Визначальними в оцінюванні рівня
навчальних досягнень учнів з хімії є особистісні результати пізнавальної
діяльності, в яких відображаються загальнопредметні компетентності, набуті
учнями в процесі навчання.
За відмінностями між обсягом і
глибиною досягнутих результатів, ступенем самостійності у виконанні завдань,
здатністю використовувати знання у нових ситуаціях виокремлено рівні навчальних досягнень учнів, що оцінюються за 12бальною шкалою.
Кожний наступний рівень вбирає в
себе вимоги до попереднього, а також додає нові характеристики.
При оцінюванні рівня навчальних досягнень з хімії враховується:
– оволодіння хімічною мовою як засобом відображення знань про речовини і хімічні
явища;
– рівень засвоєння теоретичних
знань;
– сформованість експериментальних
умінь, необхідних для виконання хімічних
дослідів, передбачених навчальною програмою;
– здатність учнів застосовувати
набуті знання на практиці;
– уміння розв’язувати розрахункові
задачі.
Усі види оцінювання навчальних
досягнень учнів здійснюються за характеристиками, наведеними в таблицях.
Оцінювання теоретичних знань
Рівні
навчальних досягнень
|
Бали
|
Характеристика
навчальних досягнень учня (учениці)
|
Початковий
|
1
|
Учень
(учениця) розпізнає деякі хімічні об’єкти (хімічні символи, формули, явища,
посуд тощо) і називає їх (на побутовому рівні)
|
2
|
Учень (учениця) описує деякі хімічні об’єкти за певними ознаками
|
|
3
|
Учень (учениця) має фрагментарні уявлення з предмета вивчення і під
керівництвом вчителя може відтворити окремі його частини
|
|
Середній
|
4
|
Учень (учениця) відтворює деякі факти, що стосуються хімічних сполук
і явищ
|
5
|
Учень (учениця) відтворює окремі частини навчального матеріалу, дає
визначення основних понять
|
|
6
|
Учень (учениця) послідовно відтворює значну частину навчального
матеріалу
|
|
Достатній
|
7
|
Учень (учениця) відтворює навчальний матеріал, наводить приклади, з допомогою вчителя порівнює
хімічні об’єкти
|
8
|
Учень (учениця) логічно відтворює фактичний і теоретичний навчальний
матеріал, застосовує знання в стандартних умовах, порівнює, класифікує
хімічні об’єкти
|
|
9
|
Учень (учениця) володіє знаннями основоположних хімічних теорій і
фактів, наводить приклади на підтвердження цього, аналізує інформацію,
робить висновки
|
|
Високий
|
10
|
Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і застосовує знання на
практиці, узагальнює й систематизує інформацію, робить аргументовані висновки
|
11
|
Учень (учениця) володіє засвоєними знаннями і використовує їх у
нестандартних ситуаціях, встановлює зв’язки між явищами; самостійно
знаходить, оцінює і використовує інформацію з різних джерел згідно з
поставленим завданням; робить узагальнювальні висновки
|
|
12
|
Учень
(учениця) має системні знання з предмета, аргументовано використовує їх, у
тому числі в проблемних ситуаціях; аналізує додаткову інформацію; самостійно
оцінює явища, приймає рішення, висловлює судження, пов’язані з речовинами та
їх перетвореннями
|
Оцінювання практичних робіт
Рівні
навчальних досягнень
|
Характеристика
навчальних досягнень учнів
|
Початковий
|
Учень
(учениця) знає правила безпеки під час проведення практичних робіт, виконує
найпростіші хімічні досліди під керівництвом вчителя
|
Середній
|
Учень (учениця) складає прилади; з допомогою вчителя виконує окремі
хімічні досліди згідно з інструкцією, описує хід виконання дослідів
|
Достатній
|
Учень (учениця) самостійно виконує практичні роботи згідно з
інструкцією, описує спостереження, робить
висновки
|
Високий
|
Учень (учениця) виконує хімічні експерименти, раціонально
використовуючи обладнання і реактиви; описує поетапні спостереження; складає
звіт, що містить обґрунтовані висновки; виконує експериментальні задачі за
власним планом
|
Оцінювання розв’язування
розрахункових задач
Рівні
навчальних досягнень
|
Характеристика
навчальних досягнень учнів
|
Початковий
|
Розв’язування
задач не передбачене
|
Середній
|
Учень (учениця) складає скорочену умову задачі; робить обчислення
лише з готовою формулою
|
Достатній
|
Учень (учениця) наводить потрібні формули речовин і рівняння реакцій;
розв’язує задачі, користуючись алгоритмом
|
Високий
|
Учень (учениця) самостійно і раціонально розв’язує задачі; розв’язує
комбіновані задачі
|
Немає коментарів:
Дописати коментар